Atsisakom tos gumos! "Goodyear" tvarių padangų gamybai naudojami ryžiai, soja ir pušis.

Naujienos data: 2023-01-16 07:42:29, Peržiūros: 2371

Aplinkosaugos požiūriu tausojanti "Goodyear" padanga pagaminta iš 90 % tvarių medžiagų, tokių kaip sojų pupelių aliejus, ryžių lukštai ir pušų derva. Be to, ji buvo patvirtinta naudoti keliuose.

Ką tik buvo nutekintas "Goodyear" įmonės valgyklos tvarkaraštis. Tikimės, kad džiaugiatės, jog visą likusį gyvenimą tris kartus per dieną valgysite tofu. Juokaujame, bet jei naujausias "Goodyear" padangų atskleidimas yra koks nors ženklas, padangų milžinei ateinančiais metais reikės visos įmanomos sojos.

Padangų gamintojai kelia vis ambicingesnius tvarumo tikslus, nes pastaruoju metu didėja aplinkosauginis sąmoningumas ir susirūpinimas. Praėjusią savaitę CES parodoje demonstruodama padangą, "Goodyear", kuri pareiškė, kad iki 2030 m. pristatys pirmąją 100 proc. tvarią padangą, žengia žingsnius šios ateities link.

• Praėjusią savaitę vykusioje buitinės elektronikos parodoje (CES) "Goodyear" pristatė padangą, pagamintą iš 90 % tvarių medžiagų.

• Naujojoje padangoje, kuri išlaikė visus kelių eismo taisyklių ir vidaus bandymus, vietoj standartinių mišinių naudojamos tvarios medžiagos, pavyzdžiui, ryžių lukštai, pušų derva ir sojų pupelių aliejus.

• Prieš pateikdama demonstracinę padangą rinkai, "Goodyear" dar turi nustatyti mastelio didinimo priemones, tačiau bendrovė ketina šiais metais pirmiausia pristatyti padangą, pagamintą iš 70 % tvarių medžiagų.

Demonstracinė padanga, kurios gamybai panaudota 90 % tvariųjų medžiagų, jau išlaikė visus vidaus ir teisės aktuose numatytus bandymus, kurių reikalaujama, kad ją būtų galima naudoti keliuose. Akivaizdu, kad teisės aktais nustatytų bandymų išlaikymas neturi įtakos padangos eksploatacinėms savybėms, nes daugelis blogų padangų yra patvirtintos naudoti keliuose. Vis dėlto žinome, kad demonstracinė padanga išsiskiria bent vienu rodikliu - pasipriešinimu riedėjimui. Pasak "Goodyear", jos tvari padanga rieda sklandžiau nei panaši padanga, pagaminta iš įprastinių medžiagų.

Kad automobilis palaikytų ryšį su žeme, šiuolaikinėse padangose, be natūralaus kaučiuko, naudojamas plienas, tekstilė, sintetiniai polimerai ir ilgas cheminių medžiagų sąrašas. Tačiau šis medžiagų asortimentas teršia aplinką.

Padangoms susidėvėjus išsiskiria cheminės medžiagos ir gumos fragmentai, kurie teršia aplinką. Tačiau ne naujausia "Goodyear" padanga. Ji palieka keistą tofu ir pušų kvapą. 

Kai kalbama apie padangų mišinio cheminę sudėtį, padangų gamintojai, kaip žinia, yra labai paslaptingi. Tiesą sakant, jie taip baiminasi, kad konkurentai nevogtų šios informacijos, kad dažnai vengia registruoti prekių ženklus šiuo klausimu.

Tačiau "Goodyear" pasidalijo 12 komponentų, dėl kurių šios padangos rieda, ir 17 pagrindinių sudedamųjų dalių. Šiame recepte naudojamas sojų pupelių aliejus, kad padanga išliktų lanksti esant įvairioms temperatūroms; silicio dioksidas, gaunamas iš ryžių lukštų pelenų, kad padidėtų sukibimas; ir pušų derva, kuri pakeičia standartines iš naftos gaminamas dervas.

"Goodyear" pripažino, kad dar nenustatė, kokio masto padangų reikia, kad būtų galima prekiauti demonstracine padanga. Nepaisant to, bendrovė ketina iki metų pabaigos pateikti rinkai padangą, kuri būtų 70 % tvari.



 Atsisakom tos gumos!  Atsisakom tos gumos!
Grįžti į naujienas
  • DPD
  • Citadele
  • SEB
  • MasterCard
  • VISA
  • Paysera