"ZF" sukūrė šildomą saugos diržą, kuris sumažins elektromobilių priklausomybę nuo šildymo sistemų, mažinančių ridą.
Nors dėl šildomų sėdynių ir vairo, šaltesni mėnesiai tampa pakenčiami, netrukus papildomą šilumą gali suteikti kitas automobilio šaltinis - saugos diržas. Problema? Technologija bus labiau paplitusi elektrinėse transporto priemonėse.
Elektrinėms transporto priemonėms skirtą šildomą saugos diržą sukūrė ZF - Vokietijos bendrovė, žinoma dėl puikių automatinių pavarų dėžių gamybos. Idėja ta, kad šildant automobilio saloną, iš kai kurių ventiliacijos angų prarandama daug karšto oro, o efektyvesnis šilumos šaltinis yra saugos diržai, esantys arti kūno.
Automobilio šildomai matricai nereikės tiek daug šilumos, jei bus naudojamos ZF šildomos sėdynės ir minkšti diržai. Tai ypač svarbu elektromobiliams, kurie negali panaudoti kitaip švaistomos vidaus degimo variklio šilumos. ZF tvirtina, kad ši naujoji technologija gali iki 15 proc. padidinti elektromobilio ridą, nes vietoj to energiją reikia imti iš akumuliatoriaus.
Taigi, dėl šios technologijos jūsų automobilis nuvažiuos daugiau, sutaupysite pinigų, o vairavimas žiemą taps ne toks skausmingas, nes įšils daug greičiau. ZF tikina, kad papildomas privalumas yra saugumas. Ji teigia, kad keleiviai rečiau norės dėvėti nepatogius, perdaug storus drabužius, todėl diržas bus arčiau kūno ir avarijos atveju efektyviau atliks savo funkciją.
Pasak ZF, ši koncepcija įgyvendinama naudojant "specialius diržus su integruotais šildymo laidininkais". Nors diržas yra šiek tiek storesnis, jo pojūtis neturėtų labai skirtis. Vairuotojui vos įsėdus į automobilį, saugos diržas jau būną pasiekęs 36-40 laipsnių šilumą.
Matome, kad technologija, atrodo, veikia tinkamai, tačiau nė vienas gamintojas nepareiškė susidomėjimo ją pritaikyti.