Puiki "Pilot Assist" sistema bus patobulinta būsimuose "Volvo" ir "Polestar" elektriniuose visureigiuose.
2023 m. CES parodoje sunku išsiskirti tarp automobilių, kurie keičia spalvą, elektrinių pikapų, kurie seka paskui jus kaip šuniukas robotas, ir keistai pavadinto "Playstation" ant ratų. Juokingi dalykai patenka į antraštes, tačiau mes taip pat ieškome iš pažiūros nereikšmingų pranešimų, kurie turės trumpalaikį poveikį mūsų vairavimo gyvenimui. Vienas iš pavyzdžių - "Volvo" pranešimas apie 2024 m. elektrinį visureigį EX90, kuriame naudojami "Google HD Maps" žemėlapiai.
Toliau pateikiama trumpa mūsų reportažų apie EX90, kai lapkričio 22 d. jis debiutavo Stokholme, santrauka: Tai visiškai naujas visiškai elektrinis "Volvo" visureigis. Jis toks pat didelis kaip XC90 ir taps kompanijos flagmanu. EX90 debiutavo Šiaurės Amerikos CES 23 parodoje "Google" stende, nes "Google" integracija yra vienas svarbiausių jos pasiūlymų.
Be paties EX90, didžiausias "Volvo" pranešimas yra tas, kad tai bus vienas iš dviejų pirmųjų automobilių (kartu su elektriniu visureigiu "Polestar 3"), kuriuose bus naudojami "Google" HD žemėlapiai, užtikrinantys žemėlapių tikslumą iki pat eismo juostos lygio. Kodėl tai svarbu jums - arba kam nors kitam - todėl, kad tai bus labai naudinga "Volvo" eismo juostos orientavimo sistemai "Pilot Assist".
Jei esate susipažinę su "Volvo" automobiliais - o mes nežinome, kodėl turėtumėte, jei neturite tokio automobilio arba nesate užkietėjęs švedofilas - jau žinote, kad "Pilot Assist" yra viena iš senesnių, bet kartu ir viena geriausių sistemų. Kai dauguma kitų eismo juostos orientavimo sistemų blaškė keleivius tarp punktyrinių linijų tarsi boulingo kamuolys, bandantis įsitaisyti griovyje, "Volvo" galėjo vairuoti tiesiai ir teisingai, jei tik laikėte ranką ant vairo. Tai buvo prieš pusę amžiaus. Dabar kelios sistemos pasivijo, o kai kurios, pavyzdžiui, GM "SuperCruise", ją pranoko. Pirmiausia dėl to, kad šios sistemos leidžia nuimti rankas nuo vairo, ypač ilguose ir nuobodžiuose keliuose, kur mielai būtume keleiviai.
Kad "Volvo" siekia, jog "Pilot Assist" bent jau dalį laiko būtų laisva, matyti iš HD žemėlapių ir didžiulio "EX90" lidar jutiklio, kuris yra virš priekinio stiklo kaip Londono taksi stoglangis. Jei žemėlapių duomenys bus kokybiški - o mes, remdamiesi ankstesne patirtimi su "Google", manome, kad jie turėtų būti kokybiški - "Pilot Assist" gali dar kartą pakilti į klasės viršūnę. Džiaugėmės, kai "Volvo" rodė automatinio persirikiavimo į kitą eismo juostą animaciją: tiems, kurie mano, kad pasaulis būtų geresnis, jei lėčiau važiuojantys automobiliai laikytųsi dešinės pusės, "Super Cruise" funkciją "persirikiuok į kitą eismo juostą, tada apvažiuok ir grįžk" sunku įveikti.
Be to, verta paminėti, kad EX90 turi ne tik HD žemėlapius, bet ir visišką "Google" integraciją. Kaip ir "Ford Mustang Mach-E" bei kituose "Volvo" modeliuose, "Volvo" mažytį portreto dydžio ekraną EX90 būsimuose modeliuose keičia didžiulis planšetinis kompiuteris, atsižvelgiant į tai, kad dideli dizaino pokyčiai, atrodo, vyksta tik kas penktadalį amžiaus, nepaisant to, ar jie reikalingi. Numatyta, kad sistema pirmiausia bus valdoma balsu, o tai atitinka "Volvo" minimalistinę estetiką: Ištarę stebuklingus žodžius "Hey Google", galite nurodyti EX90 atlikti įvairius naudingus veiksmus, kaip ir savo telefone: rasti jums maistą, nukreipti jus į namus ir net įjungti arba išjungti prie "Google" prijungtus išmaniuosius namų įrenginius.
Per trumpą demonstracinę versiją sistema du kartus užstrigo, taip suklaidindama vargšę "Google" atstovę (tai buvo pirmoji dienos demonstracinė versija) ir priversdama mus garsiai nusijuokti. Nepaisant to, kad tai buvo prototipas ir nebaigta programinė įranga, tai - vienas pasiteisinimas po kito. Mes nebuvome tokie nustebę kaip "Google" atstovė, nes jau buvome susipažinę su "Volvo" informacinėmis ir pramoginėmis sistemomis. Nekantraujame pamatyti, kaip šis iš pažiūros nereikšmingas pranešimas pagerins EX90 ir kitų "Volvo" automobilių vairavimo patirtį. Tikėkimės, kad "Volvo" sutartyje su "Google" numatytas platus derinimas.